/VIDEO/ „Stau aici de șase ore”. Soferii mașinilor de mare tonaj nu mai au unde să își facă plinul cu metan

Criza gazelor lovește tot mai mult asupra mediului de afaceri. La Bălți, șoferii automobilelor de mare tonaj și a autobuzelor nu-și mai pot face plinul. De vină s-ar face presiunea joasă din conductă, la singura benzinărie din oraș rămasă să lucreze, după ce cealaltă stație PECO și-a sistat activitatea. Nemulțumiți, unii șoferi spun că nu au posibilitatea să treacă la benzină, iar angajații stațiilor strâng din umeri.

Ilie Baraniuc stă în rând de șase ore ca să facă plinul. Bărbatul povestește că s-a trezit cu noaptea în cap, în speranța că se va putea alimenta pentru a-și termina treburile pe deal.

ILIE BARANIUC, șofer: „Am venit de la ora cinci dimineața la benzinărie. Nu este nicio tăbliță care să atenționeze că mașinile mari nu sunt deservite. Când am ajuns la linia ca să mă alimentez, angajatul mi-a spus că nu mă poate deservi. S-a apropiat un inginer de mine și mi-a spus că pot să mă alimenteze cu zece cubi, asta doar ca să ies de pe teritoriu și atât”.

Unii șoferi stau la coadă noaptea pentru a-și umple măcar jumătate de bac. Agenții economici spun că sunt nevoiți să treacă la alt timp de combustibil, iar acest lucru nu este rentabil. Mai ales că și fluxul de pasageri a scăzut din cauza pandemiei.

DOREL NENESCU, administrator Parcul de Autobuze, Bălți: „Ceva pe benzină, pentru că ele sunt și pe benzină. Pe metan, doar șoferii care merg noaptea. Mai mult ca atât și fluxul de pasageri a scăzut mult. Veniturile nu mai sunt acelea pe care le înregistram până la pandemie. Și chiar acum, de întâi octombrie, foarte tare au scăzut veniturile”.

Angajații stațiilor spun că de vină este presiunea joasă în conductele cu gaz. Mai mult, aceștia afirmă că majoritatea întreprinderilor municipale au fost nevoiți să treacă pe benzină, sau să renuțe la unele mașini.

VASILE BULCĂ, operator: „Compresorul nu ține, iar dacă alimentăm mașinile mari, acesta se oprește. Dacă se oprește compresorul, se oprește tot orașul. Imposibil, doar și cei de la Apă-Canal, fabrica de lapte, mai mult de 30 de mașini au trecut pe benzină. Autobuzele care sunt pe metan s-au oprit, iar acestea care circulă prin oraș, sunt pe motorină, rutiera deja mănâncă mai puțin, nu cât o mașină mare”.

Angajații mai spun că stația respectivă nu este amenajată corespunzător pentru a alimenta mașinile de mare tonaj, dar din cauză că cealaltă stație și-a oprit temporar activitatea, ei deservesc doar mașinile de serviciu.

MIHAIL FERȚIC, operator: „Presiunea în conductă nu este. Presiunea este foarte mică, trebuie să fie 3,5, iar la noi e 2,8. Eu dacă dau la mașina aceasta gaz, ceilalți trebuie să mai stea încă o oră în rând, dacă să îi fac lui plinul. Stația aceasta nu este pornită pentru mașini mari, pentru mașini mici. Numai mașinile de serviciu, Bălți Gaz, acestea în caz că se întâmplă ceva, numai pe acestea le alimentăm”.

De la începutul crizei energetice, cinci stații de aprovizionare cu metan din țară și-au sistat activitatea.

Fii mai aproape de echipa TVN.md. Vino pe canalul nostru de Telegram și Instagram.

 

Subscribe
Notify of
guest
0 комментариев
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x